Föreningsaktuellt

Lokalförening: Göteborg

Se alla händelser

2017-05-04
Mäta ögontrycket själv. Ögontrycket är tydligen viktigt att ha koll på om man har glaukom. Därför borde väl alla glaukomiker kunna mäta detta själva t ex med en lättanvänd tonometer som alltså är beröringsfri. Om något onormalt händer med ögontrycket så tar man givetvis kontakt med hälsocentralen eller med en ögonläkare. Hittade en ögontrycksmätare här: http://www.bioresonator.se/sv/produkter/tonometer-art-handheld.htm men den kostar 34000 SEK. Finns det inga bra och billigare sådana mätare? /Harald
Harald, Östersund

2017-04-29
Hej jag har startat en Facebook grupp. Vi som stötar varandra som har ögonsjukdomen Glaukom. ( grön starr). Hälsningar Lars-Åke Sandberg Sprid detta. Tack
Lars-Åke Sandberg, Åsliden 10 Anderstorp