Föreningsaktuellt

Glaukomföreningen Skåneland heter nu

Glaukomföreningen Syd

Glaukomföreningen Skåneland har bytt namn till Glaukomföreningen Syd. Namnbytet gäller nu från september 2016 och deras nya e-postadress är syd@glaukomforbundet.se

Riksföreningen upplöses under 2016

Svenska Glaukomförbundet har beslutat att Riksföreningen ska upplösas under år 2016.

För närvarande finns det 15 regionala föreningar med god spridning i landet även om några vita fläckar finns kvar. Därför finns inte längre behovet av en Riksförening utan alla medlemmar ska från den 1 jan 2016 ingå i en regional förening. Du som är medlem i Riksföreningen erbjuds medlemskap i din geografiskt närmaste regionala glaukomförening. Har du frågor kring ditt medlemskap, mejla glaukomföreningen eller info@glaukomforbundet.se

Två glaukomföreningar har bildats i Dalarna!

Dels har den tidigare vilande föreningen med säte i Falun omstartats och dels har en helt ny bildats, med säte i Mora. Den förstnämnda heter Glaukomföreningen Dalarna södra. Den andra föreningen heter Glaukomföreningen Dalarna norra.

Kontaktuppgifter finns under respektive förening till vänster!

20 oktober 17:00-19:00
Höstmöte 20 oktober
Lokalförening: Göteborg
24 oktober 15:00-17:00
Öppet möte om synhjälpmedel i Nyköping
Lokalförening: Sörmland

Se alla händelser

Ställ dina frågor om glaukom till ögonläkaren Marcelo Ayala, så svarar han så fort som möjligt. MD, docent Marcelo Ayala arbetar som ögonläkare vid Skaraborgs Sjukhus i Skövde och forskar om glaukom. Din fråga publiceras här med ett svar och vi kan ibland behöva redigera i texten som du skriver. Får du inget svar på din fråga har "Fråga Doktorn" sorterat bort frågan för att den tidigare besvarats eller att den inte gäller glaukom.

2016-09-01
Jag är också jätteintresserad. Skickade en fråga i ämnet till Fråga doktorn i början av sommaren, men ännu inte fått något svar.
Ulla Alfredsson, Munkedal

2016-08-27
Hej, Vilka erfarenheter finns av den nya operationsmetoden XEN Gel Stent? Är mkt intresserad få höra från dig/er som gjort el har ngn bekant som gjort operationen.
Sören Holm, Hindås